Algemene Voorwaarde

1. Boekingen

De Engelhoeve neemt alleen boekingen in behandeling van personen vanaf 18 jaar. De huurder dient 18 jaar of ouder te zijn. De Engelhoeve behoudt zich het recht voor om te allen tijde – zonder opgaaf van redenen – een boeking te weigeren. De Engelhoeve zal de boeking binnen 10 dagen na ontvangst digitaal aan u bevestigen en factureren. Mocht u geen e-mailadres hebben dan ontvangt u per post een bevestiging, tevens factuur. De bevestiging/factuur dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele of beweerde onjuistheden dienen altijd schriftelijk kenbaar gemaakt te worden, uiterlijk 10 dagen na datum van de bevestiging/factuur en voor aanvang van het verblijf. Bent u binnen 10 dagen na de boeking niet in het bezit van een bevestiging/factuur, dan dient u zo spoedig mogelijk met ons contact op te nemen op +31 (06) 38 47 69 03


2. Boekingen op lange termijn

Wilt u een kamer boeken in een periode waarvoor de huurprijzen nog niet bekend zijn, dan verrichten wij een voorreservering voor u. U ontvangt binnen enkele dagen de bevestiging van uw voorreservering.

Een voorreservering is voor beide partijen geheel vrijblijvend. Uw voorreservering wordt een definitieve reservering op het moment dat u de factuur van de boeking ontvangt. U kunt nog kosteloos annuleren tot uiterlijk 14 werkdagen na ontvangst van de factuur.


3. Duur en afloop van de overeenkomst

De overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de overeengekomen periode, zonder dat daartoe opzegging is vereist.


4. Prijs en prijswijziging

De prijs wordt overeengekomen op basis van de op dat moment geldende tarieven, welke door De Engelhoeve zijn vastgesteld. Indien na vaststelling van de overeengekomen prijs, door een lastenverzwaring aan de zijde van De Engelhoeve, extra kosten ontstaan als gevolg van een wijziging van lasten en/of heffingen, die direct op de suite of de gast betrekking hebben, kunnen deze aan de gast worden doorberekend, ook na de sluiting van de overeenkomst.


5. Kamerinformatie

Bij de huurprijs van iedere kamer is inbegrepen:

  • Waterverbruik
  • Gas en elektriciteit
  • Dagelijks schone handdoeken
  • BTW volgens de richtlijnen van de BTW-administratie van Nederland
  • Eindschoonmaak
  • Gebruik van televisie
  • Gebruik van WiFi
  • Toeristenbelasting
  • Ontbijt


6. Huisdieren

Huisdieren zijn toegestaan. Graag wel in overleg. Wij gaan er wel vanuit dat uw huisdier correct met onze spullen omgaat. Op het bed of op de bank liggen is niet toegestaan.


7. Betalingen

•        De gast dient de betalingen in euro’s te verrichten, tenzij anders is overeengekomen.

•        Indien de gast, ondanks voorafgaande schriftelijke aanmaning, zijn betalingsverplichting binnen een termijn van twee weken na de schriftelijke aanmaning niet nakomt, heeft De Engelhoeve het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen, onverminderd het recht van De Engelhoeve op volledige betaling van de overeengekomen prijs.

•        De door De Engelhoeve in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke kosten, na een ingebrekestelling, komen ten laste van de gast. Indien het totale bedrag niet tijdig is voldaan, zal na schriftelijke sommatie het wettelijk vastgestelde rentepercentage over het nog openstaande bedrag in rekening worden gebracht.


8. Annuleringen

Het is raadzaam om een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw verzekeraar.

Zonder annuleringsverzekering of met annuleringsverzekering en ongeldige reden zijn de volgende bepalingen van toepassing:

  • Bij annulering meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum is de gast niet gehouden enig bedrag aan De Engelhoeve te betalen. 
  • Bij annulering tussen 24 uur en 3 dagen voor de ingangsdatum is de gast gehouden 100% van de eerste nacht van de overeengekomen prijs aan De Engelhoeve te betalen. Een dag begint om 0:00 uur.
  • Bij annulering 24 uur of minder voor de ingangsdatum is de klant gehouden 100% van de gehele reserveringswaarde te betalen. Een dag begint om 0:00 uur.
  • Bij voortijdige beëindiging van uw verblijf is het totaalbedrag van de boeking verschuldigd.
  • Ingeval van no-show is de klant in alle gevallen verplicht de reserveringswaarde te betalen.
  • De betaling van het bepaalde onder a,b,c,d en e dient uiterlijk binnen 14 dagen na factuurdatum in het bezit te zijn van De Engelhoeve.


9. Aankomst en vertrek

  • Bij aankomst bij De Engelhoeve ontvangt u de sleutel. U mag vanaf 15:00 uur in de kamer of het logement.
  • Op de dag van vertrek dient u de kamer of logement te verlaten voor 11:00, dit in verband met de schoonmaak.


10. Huishoudelijk reglement

Teneinde het verblijf in De Engelhoeve zo aangenaam mogelijk te laten verlopen, dienen alle gasten zich te houden aan de door De Engelhoeve vastgestelde (gedrags)regels, zoals neergelegd in het huishoudelijk reglement. Het huishoudelijk reglement kunt u bij aankomst opvragen bij de gastheer. Indien u dat wenst, kan het huishoudelijk reglement, op verzoek, kosteloos onverwijld aan u worden toegezonden. Overtreding van het huishoudelijk reglement kan verwijdering van De Engelhoeve tot gevolg hebben zonder dat restitutie van de huursom of een gedeelte daarvan plaatsvindt.


11. Overmacht

Overmacht van de zijde van De Engelhoeve bestaat indien de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden buiten de wil van De Engelhoeve, daaronder begrepen oorlogsgevaar, blokkades, brand, overstromingen, corona maatregelen en andere storingen of gebeurtenissen.


12. Aansprakelijkheid

  • De Engelhoeve aanvaardt geen aansprakelijkheid voor ongeval, diefstal of schade op het terrein, tenzij dit het gevolg is van een tekortkoming dat De Engelhoeve is toe te rekenen.
  • De Engelhoeve aanvaardt geen aansprakelijkheid voor gevolgen van extreme weersinvloeden of andere vormen van overmacht.
  • De Engelhoeve is aansprakelijk voor storingen in de nutsvoorzieningen tenzij De Engelhoeve een beroep kan doen op overmacht.
  • De huurder en degene die hem of haar vergezellen, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle verlies en/of schade die voor De Engelhoeve ontstaat als direct of indirect gevolg van hun verblijf.
  • De Engelhoeve verplicht zich, om na melding door de gast van overlast die wordt veroorzaakt door andere gasten, passende maatregelen te nemen.


13. Klachten

Ondanks alle zorgvuldigheid van De Engelhoeve kan het voorkomen dat u een gerechtvaardigde klacht heeft. Deze klacht dient u ter plaatse en direct aan de gastheer/vrouw voor te leggen om de gastheer/vrouw in de gelegenheid te stellen e.e.a. onmiddellijk op te lossen. Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden opgelost dan kunt u de klacht voorleggen aan een bevoegd rechter.

  • Op alle geschillen met betrekking tot de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd van deze geschillen kennis te nemen.
  • Geschillen tussen de gast en De Engelhoeve over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, kunnen zowel door de gast als door De Engelhoeve worden voorgelegd aan een bevoegd rechter.
  • Een geschil wordt door de bevoegd rechter aanhangig gemaakt, onder vermelding van namen en adressen van de gast en De Engelhoeve en een duidelijke omschrijving van het geschil en de eis. Wanneer de gast het geschil aan de Geschillencommissie heeft voorgelegd, is De Engelhoeve aan deze keuze gebonden.
  • De bevoegd rechter is niet bevoegd een geschil in behandeling te nemen, dat betrekking heeft op een klacht over ziekte, lichamelijk letsel, dood of op de niet-betaling van een factuur waaraan geen materiële klacht ten grondslag ligt.
  • Alle vorderingen van de klant verjaren na verloop van een jaar na het moment waarop zij zijn ontstaan.



Share by: